Každá organizace, podnik, firma vede firemní účetnictví, kde účelem účetnictví je sestavení účetní závěrky. U obchodních organizací se účetnictví tvoří pomocí rozvahy a účtů zisku a ztrát. O odborné poradenství může každý požádat specialisty, kteří se účetnictvím zabývají, své služby nabízí také účetnictví Brno.
Co je účetnictví
Účetnictví a daňové účetnictví jsou dva zvláštní typy účetnictví, které vám umožňují seskupovat informace o hospodářské činnosti ekonomické jednotky. Navzdory mnoha podobnostem mezi termíny existuje také mnoho rozdílů. Rozvaha se skládá ze dvou částí: aktiva a pasiva. První část obsahuje údaje o majetku podniku a druhá část – o zdrojích jeho vzniku. Celková částka se nazývá měna rozvahy a měla by se rovnat.
Účetnictví je tedy řádný systém pro shromažďování, evidenci a sumarizaci peněžních údajů o majetku, závazcích organizace a jejich pohybu. Předmětem účetnictví je majetek organizace, její povinnosti a obchodní operace prováděné organizacemi v rámci jejich činnosti. Bez účetnictví by žádná, zejména velká organizace nebo firma, nemohla fungovat podle předepsaných norem. Účetnictví Brno nabízí své spolehlivé služby v této oblasti, pracovníci mají mnohaleté zkušenosti a ví, jak svou práci dělat dobře.
Hlavní úkoly účetnictví
Hlavním úkolem účetnictví je vytváření úplných a spolehlivých informací, což je účetní závěrky, o činnosti organizace a stavu jejího majetku, které jsou nezbytné pro interní uživatel, tedy manažery, ředitele, účastníky a majitele organizace, věřitele a další uživatele účetní závěrky.
Díky tomu je možná:
- prevence negativních výsledků ekonomických aktivit organizace
- správná identifikace rezerv pro zajištění finanční stability organizace
- kontrola dodržování právních předpisů při provádění obchodních operací organizací
- kontrola nad účelností obchodních operací
- kontrola dostupnosti a pohybu majetku a závazků
- kontrola využívání materiálních, pracovních a finančních zdrojů
Spolehlivá účetní firma nebo účetní specialista, například účetnictví Brno
Každý specialista, který se uchází o pozici účetního, musí znát účetní osnovu. Jen tak může být účetnictví dané firmy vedeno v souladu s pravidly. Při provádění účetnictví budou odborníci používat tři typy účtů: aktivní, pasivní a aktivní-pasivní. Aktivní zahrnují hotovost, zásoby, dlouhodobá aktiva, zůstatky zásob atd. Pasivní své závazky vůči státu, obchodním partnerům, zaměstnancům, věřitelům. Aktivní pasivní účty jsou také navrženy tak, aby zobrazovaly obchodní transakce, ale liší se v tom, že mohou mít současně zůstatek na kreditních i debetních účtech. Příkladem je dluh (záloha), který vzniká od konkrétního dodavatele společnosti souběžně s dluhem (přijaté zboží bez platby), které je stejnou společností zaregistrováno u stejného dodavatele. Správný účetní dobře ví, jak vše zaúčtovat správně a majitel firmy tak může spokojeně a klidně spát. Účetnictví Brno nabízí své spolehlivé služby všem, kdo potřebují mít přehled.